عملیات اجرایی ۲ طرح خدماتی رفاهی روز جمعه در آیینی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی و استانی در شهر الوان بخش شاوور از توابع شوش آغاز شد.

به گزارش خبرنگارکارونی ها ، شهردار الوان گفت: یکی از این طرح های خدماتی شامل تالار و فروشگاه بزرگ، رستوران، واحدهای اقامتی و مجموعه بازی کودکان می باشند.
هاشم خنفری کل مساحت این طرح را ۲۵ هزارمترمربع اعلام کرد و افزود: این طرح با اعتباری افزون بر۴۰ میلیارد ریال اجرا می شوند.
وی پارک گردشگری طبیعت را دیگر طرح خدماتی الوان دانست و اظهار داشت: این پارک شامل پارکینگ، آلاچیق از جنس محلی، پیاده روسازی و مجمموعه ورزشی است.
وی با بیان اینکه این پارک در چند مرحله اجرا می شود، افزود: مرحله نخست آن پنج هکتار با اعتباری افزون بر ۲۵ میلیاردریال ازمحل اعتبارات شهرداری الوان اجرا می شود.
شهردار الوان شوش گفت: این طرح ها در مجموع ۶۲ فرصت شغلی ایجاد می کنند.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، جمعی از مسئولان استانی و محلی و شهروندان الوان نیز در این آیین حضور داشتند.

استاندار خوزستان :
دشمن برای اعتراضات کارگری هفت تپه خواب ها دیده بود
استاندار خوزستان با اشاره به اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای سوء استفاده از اعتراضات کارگری به کار گرفت و خواب ها برای ضربه زدن به نظام دیده بود.غلامرضا شریعتی روز جمعه در سفر به شوش در جریان آیین آغاز عملیات اجرایی ۲ طرح خدماتی رفاهی در شهر الوان شوش افزود: دشمن قصد داشت با سوء استفاده از اعتراضات کارگری به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند ولی این توطئه با هوشیاری، درایت و لطف خداوند متعال خنثی شد.
وی گفت: این مشکل توجه همه را جلب کرده بود که با تدبیر، درایت و حوصله مسئولان استان و شهرستان و همچنین کارگران، مالک و کارفرا برطرف شد.
کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه چندی پیش در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق معوقه و بازگشت کارخانه به بخش دولتی ۲۷ روز دست از کار کشیده بودند که با پرداخت حقوق معوقه و تغییر مدیرعامل این شرکت فعالیت خود را از سر گرفتند.

میراث فرهنگی خوزستان مغفول مانده است
استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های فراوان گردشگری و مذهبی شهرستان شوش گفت: این شهرستان همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه تمرکز توجه ها در خوزستان به ظرفیت هایی نظیر پتروشیمی، نفت، بنادر و کشاورزی بوده است، افزود: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با توجه به وجود دیگر ظرفیت ها مغفول مانده اند.

شریعتی تولید ثروت و توزیع عادلانه آن را از مزیت های بخش گردشگری خواند و اظهار داشت: مسئولان میراث فرهنگی استان باید به صورت جدی و خاص عقب ماندگی های استان را جبران کنند.
وی افزود: میراث فرهنگی دراین مدت موفق عمل نکرده و انتظار بر این است که مدیریت جدید دراین زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.
رفع مشکلات پل ورودی شوش پیگیری می شود
استاندار خوزستان همچنین در جریان بازدید از آخرین وضعیت پل ورودی شهر شوش گفت: رفع مشکلات این پل پیگیری می شود.
وی در دیدار با امام جمعه شوش اظهار داشت: ۲ طرح خدماتی رفاهی در حوزه گردشگری امروز در شوش کلنگ زنی شد که امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه منطقه خدمات بهتری در حوزه گردشگری ارائه شود.
شریعتی با تقدیر از خدمات فرهنگی و تلاش های امام جمعه شوش، رئیس دادگستری و دادستان شوش برای ایجاد صلح و سازش بین طایفه ها و پیگیری رفع مشکلات کارگران هفت تپه گفت: اقدامات خوبی برای حفظ امنیت در شهرستان شوش توسط این مسئولان انجام شده است.
استاندار خوزستان همچنین با حضور در کنار رودخانه کرخه در جشن فرهنگی شهرستان شوش به میزبانی بخشداری وشهرداری فتح المبین شرکت کرد.
وی با بیان اینکه جشن های فرهنگی تمام شهرستان های خوزستان برگزار می شود، افزود: این جشن ها با موافقت شورای اجتماعی کشور تاکنون در شهرهای ایذه و شوش برگزار شده اند.
شهرستان شدن کرخه در حال پیگیری است
شریعتی اظهار داشت: پس از کش و قوس های فراوان و حدود یک سال و نیم تلاش ابتدای دی ماه امسال پس از بازدید از بخش شاوور پرونده شهرستان شدن شهرستان کرخه به هیات دولت خواهد رفت.
وی با بیان اینکه این شهرستان شامل شهرهای شاوور و الوان و ۱۲۰ روستا خواهد بود، افزود: برای تامین اعتبار و ساخت یادمان شهدای شاوور و الوان پیگیری لازم انجام می شود.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از بخشدار شاوور و شهردار الوان گفت:
انتظار داریم این طرح ها در زمان تعیین شده به بهره برداری برسند و در حد کلنگ زنی باقی نمانند.
سید راضی نوری رضایت مردم را موجب بقای انقلاب و نظام دانست و افزود: متاسفانه در دولت های گذشته چهارهزار و ۲۰۰ طرح همچنان باقی مانده است که نیاز به تامین اعتبار دارند.
وی خواستار اهتمام جدی برای ساخت، توسعه و تجهیز یادمان شهدای شهر الوان و شاوور شد و گفت: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های شهرستان شوش، بخش خصوصی به این موضوع ورود کند و ظرفیت های مغفول مانده را به فعل برساند.
بیش از ۵۰۰ برنامه در هفته فرهنگی شوش برگزار می شود
فرماندار شوش نیز با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی این شهرستان گفت: افزون بر ۵۰۰ برنامه مختلف فرهنگی در این ایام در شهرستان شوش اجرا می شود.
عدنان غزی افزود: این هفته فرهنگی در شهر و روستا و با گویش های فارسی، لری، بختیاری وعربی و با موضوعات قرآن، نماز و عترت، موسیقی، شعر ادبیات، جنگ شادی و جشنواره اسب و شتر بوده است.
وی گفت: هدف از اجرای این هفته فرهنگی بالابردن روحیه، نشاط، امید و شادابی در بین شهروندان شهر و روستا است.
هاشم خنفری شهردار الوان نیز ضمن ارایه گزارشی از وضعیت شهر الوان و ۲ طرح خدماتی و رفاهی اظهار داشت: الوان با توجه به نزدیکی به زیگورات چغازنبیل، جاده ترانزیتی و رودخانه کرخه می تواند زمینه رفاه و آسایش و رونق منطقه بویژه اشتغال را فراهم کند.
عملیات اجرایی ۲ طرح خدماتی رفاهی روز جمعه در آیینی با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان محلی و استانی در شهر الوان بخش شاوور از توابع شوش آغاز شد.