دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: برگزاری یادواره شهید تندگویان و شهدای صنعت نفت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، بیانگر وفاداری رهروان شهدا در بخش انرژی و صنعت نفت کشور و نشانه این است که جریانی به نام مدافع ارزشها در ایران اسلامی وجود دارد.

ه گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، امیر دریابان علی شمخانی چهارشنبه ۲۸ آذر در دهمین یادواره شهید تندگویان و یک هزار و پنجاه و پنج شهید صنعت نفت در سالن اجتماعات مجموعه امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز به خصوصیات شهید تندگویان اشاره کرد و گفت: این شهید آزاده و سرفراز تنها وزیر شهید وطن است که در دانشکده صنعت نفت آبادان فارغ التحصیل شد و دفاع از کیان انقلاب و ایران اسلامی مهمترین اولویت و محور اساسی برای ایشان بود.

وی افزود: صنعت نفت در جنگ تحمیلی و آرمان های انقلاب شهدای زیادی را تقدیم ایران اسلامی نمود که مهمترین علت این امر، تبعیت و تأسی از وزیر شهید، محمد جواد تندگویان است.

وی همچنین یادآورشد: در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق درصدد بود تا با بمباران تاسیسات و قطع صادرات نفت، اقتصاد کشور را نابود کند اما تلاشگران صنعت نفت با درایت و مجاهدت خود، بر تمامی آمال و آرزوهای دشمنان این مرز و بوم خط بطلان کشیدند.

امیر دریابان علی شمخانی در پایان با بیان اینکه ما می توانیم و خواهیم توانست با اتکا به توان داخلی و پتانسیل و استعدادهای کشور همچون جنگ تحمیلی، آمریکا را در جنگ اقتصادی شکست دهیم تصریح کرد: اتحاد مردم و مسئولان بار دیگر آمریکا و ترامپ را خجل زده خواهد کرد.