مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اظهار داشت: افزایش بهره وری، تولید تکنولوژی های جدید و بهبود تکنولوژی های موجود اولویت فعالیت های پژوهشی این شرکت است.

مهندس احمد محمدی روز چهارشنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۷ در آیین گرامیداشت هفته پژوهش گفت:پژوهش شالوده تمام کارهاست و هزینه آن نیز نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می شود اما باید به سمت و سویی برویم که اجرای پروژه های پژوهشی اهداف سازمان را محقق کند.

وی افزود: با وجود اینکه صنعت نفت یک صنعت بین المللی است اما باید بخش‌هایی از آن مطابق با شرایط مناطق نفتخیز بومی سازی شود بنابراین رویکردی که مناطق نفتخیز جنوب دارد و در گذشته نیز بوده، استفاده از امور پژوهشی برای خلق تکنولوژی های جدید است.

مهندس محمدی با بیان اینکه تاکنون در صنعت نفت به ویژه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب فعالیت های بسیار مهمی در حوزه پژوهش انجام شده است گفت: با همکاری کارشناسان این شرکت رویکرد جدیدی در حوزه پژوهش تدوین شده است تا فرآیند تصویب خواهی پروژه ها در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان در استان های نفت خیز کشور دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که این ظرفیت در کمتر جایی وجود دارد لذا از همه آنها برای همکاری با این شرکت دعوت به عمل می آید.