نخستین همایش حمل و نقل و توسعه پایدار با حضور کتانباف شهردار اهواز، عبدالزهرا سنواتی رییس شورای اسلامی شهر، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

رییس شورای اسلامی شهر در این همایش ضمن اشاره به مشکلات ناشی از حجم بالای ترافیک در شهر گفت: متاسفانه آلودگی صوتی، آلاینده های ترافیکی، آلاینده های مخرب سلامت انسان و محیط زیست، خسارت های ناشی از تصادفات بویژه خسارت های جانی، عدم مصرف بهینه انرژی های فسیلی همگی از جمله معضلاتی است که شهروندان روزانه با آنها درگیر هستند

عبدالزهرا سنواتی افزود: این موارد و همچنین زمانی را که شهروندان در ترافیک صرف می کنند، ضرورت توسعه پایدارحمل و نقل را در شهر و استان نمایان می سازد .

وی در خصوص دستیابی به حمل و نقل و توسعه پایدار ادامه داد: قطعا برای توسعه حمل و نقل به سیاست های یکپارچه، پویا و پیوسته نیاز داریم که دربرگیرنده اهداف اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی باشد و البته بنا به تاکید شهردار اهواز یک پیوست فرهنگی نیز باید ضمیمه این سیاستها باشد.

رییس شورای پنجم شهر اهواز ضمن اشاره به سیاستهای شورای پنجم عنوان کرد: سیاست ما در شورای شهر، باز کردن گره های بوروکراسی اداری در جهت رفاه حال مردم و شهروندان اهوازی است.

سنواتی خاطرنشان کرد: باید در راستای توسعه حمل و نقل از شاخص های استاندارد جامع و کاربردی استفاده کنیم و برای خود افقی را ترسیم نماییم که بدانیم کجای راهیم و قصد داریم به کجا برسیم و از ظرفیت های موجود نیز بهره ببریم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از همراهی و همکاری استاندار خوزستان با شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل گفت: با دکتر شریعتی و سایر مسئولین در حوزه حمل و نقل ریلی جلسات متعددی داشتیم و امیدواریم بتوانیم در این حوزه کار بزرگی که در شان مردم صبور این شهر است انجام دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: دغدغه همه ما رفاه حال مردم است و باید در این زمینه با هم افزایی و همراهی و تلاش، آنچه را در توان داریم در جهت بهبودی وضعیت رفاهی شهروندان به کار گیریم.