مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان گفت:اینکه بگویید سازمان صداوسیما پول می‌خواهد ما اصلا دنبال این‌ها نیستیم،شرایط اقتصاد در بخش خصوصی شرایطی نیست که ما در ازای تبلیغات رسانه‌ای توقعی داشته باشم؛ این نگرانی‌ها را نداشته باشید و آستین‌ها را بالا بزنید و به اقتصاد کشور کمک کنید ما نیز متقابلا در خدمت شما هستیم.

به گزارش کارونی ها ، نشست خبری و هم‌اندیشی انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی استان با اصحاب رسانه و رئیس سازمان صداوسیمای مرکز استان به مناسبت تاسیس این انجمن در سالن جلسات صداوسیمای مرکز اهواز برگزار شد.

بخش خصوصی تنها راه برون‌رفت از بن‌بست‌های اقتصادی است

مسلم رحیمی مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان اظهار کرد: امیدوارم بنده به شخصه و تمام معاونینم و حتی اصحاب رسانه به معنای واقعی کلمه با قلم، دوربین و توان فکریمان در خدمت بخش خصوصی باشیم و تنها شعار ندهیم؛ به هر حال در این مملکت یک نفر رهبر است و رهنمود می‌دهد و ما سربازانی هستیم که باید این رهنمودها را عملی کنیم .

وی افزود: به ویژه در شرایط تحریمی که وجود دارد و با توجه به اینکه ما در ۴۰سالگی انقلاب هستیم و در این ۴۰سال فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته است؛ با این حال محدودیت‌هایی داشتیم و اتفاقاتی رخ داد که شتاب رشد کشور را تحت تاثیر قرار داد.

رحیمی با اشاره به بخش خصوصی، عنوان کرد: با توجه به اینکه تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بر توجه به بخش خصوصی است، تنها راه برون‌رفت از این بن‌بست‌های اقتصادی که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند همین بخش خصوصی است.

وی افزود: جایگاه خوزستان در صنایع پتروشیمی کاملا مشخص است و ما قطب پتروشیمی کشور هستیم اما چرا با وجود این موقعیت، ۲۳۰واحد صنعتی داریم که تنها ۱۸۰مورد آن فعال‌اند؟ چرا نباید آمار بیشتر از این باشد؟ خیلی‌ها باید حضور پیدا کرده و پاسخگو باشند بحث مچ‌گیری نیست، بلکه می‌خواهیم راهکارهایی ارائه دهیم که منعکس شود.

رحیمی در رابطه با توسعه استان، بیان کرد: باید برای استان خوزستان افق دیدی داشته و برنامه‌ای ترسیم کنیم؛ حرکت‌هایی مانند این انجمن باید استمرار داشته باشد و اهدافمان را ترسیم کنیم که به چه چیزی می‌خواهیم برسیم.

وی با مخاطب قرار دادن مسوولین انجمن، افزود: بیاید با همکاری هم بسته‌ای را تعریف کرده و انجام دهیم و نتایج آن را نیز ارزیابی کنیم؛ اینکه بگویید سازمان صداوسیما پول می‌خواهد ما اصلا دنبال این‌ها نیستیم،شرایط اقتصاد در بخش خصوصی شرایطی نیست که ما در ازای تبلیغات رسانه‌ای توقعی داشته باشم؛ این نگرانی‌ها را نداشته باشید و آستین‌ها را بالا بزنید و به اقتصاد کشور کمک کنید ما نیز متقابلا در خدمت شما هستیم.

۲۳۰واحد تولیدی در سطح استان خوزستان داریم

غلامرضا نورآبادی، دبیر انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی استان خوزستان در رابطه با اهداف از تاسیس این انجمن، اظهار کرد: بیش از ۲۳۰واحد تولیدی در سطح استان داریم که ۱۸۰مورد آن فعال هستند و در راستای جمع‌آوری واحدهای تولیدی تلاش‌های بسیاری شد و توانستیم این انجمن را تاسیس کنیم.

وی افزود: هدف از تاسیس این انجمن، حل مشکلات مواد اولیه در استان و بحث استانداردها و همچنین حل مشکلات صادرات است.

نورآبادی، بیان کرد: از آنجا که صنایع مادر مثل پتروشیمی و فولاد در خوزستان واقع شده است و اکثر صنایع پایین دست استان از رشد کافی برخوردار نیستند؛ اما از مسوولین دولتی توقعی نداریم که در گرفتن مواد اولیه بر ای صنایع مادر به ما کمک کنند.

صدای ما باید به گوش سنگین شده مسوولین برسد

علیرضا ملک‌پور، رئیس انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی خوزستان، اظهار کرد: در شرایط حاضر اقتصادی کشور و با وجود تمام تنگناهایی که فراروی ماست به خصوص در بخش صنعت و واحدهای تولیدی، ضرورت یک هم‌افزایی متمرکزتر از گذشته وجود دارد.

وی افزود: بر همین اساس این انجمن، فعالیتش را آغاز کرد تا با هدف مقاومت و مبارزه با تمام شانتاژهایی که بین‌المللی وارد می‌شود مبارزه و شرایط را حفظ کنیم و همچنین در وهله اول از بیکار شدن انبوه کسانی که در واحدهای تولیدی کار می‌کنند جلوگیری کرده و واحدهای تولیدی از تکاپو نیفتد.

خوزستان در قطب پتروشیمی کشور قرار دارد

حمید کمیلی، عضو هیئت مدیره انجمن اظهار کرد: یکی از موارد مهمی که به تجربه باعث شده تا صنایع پتروشیمی به نوعی مورد غفلت واقع شده و یا متضرر شدند را خواهم گفت تا شاید در تصمیمات اثرگذار باشد؛ خوزستان در قطب پتروشیمی کشور قرار دارد و با چندین صنایع وابسته پایین دستی که آما آن در سازمان صنایع موجود است و چندین هزار پرسنل وابسته به این صنعت هستند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ما داریم و گریبان‌گیر صنعت ما است این است که صدای صنعت‌گران را نمی‌شنوند و آن‌ها را در تصمیمات مشارکت نمی‌دهند و صدای آن‌ها را نمی‌شنوند؛ اگر یک مکانیسمی برقرار شود و بهترین را‌ه حل آن از طریق انجمن صنایع پلیمری است که باعث می‌شود تا مشارکت‌ها افزایش پیدا کرده و ضریب‌خطا را پایین می‌آورد، همچنین یک ضمانت اجرایی برتصمیمات مسوولین است.

کمیلی، عنوان کرد: بعضا تصمیماتی گرفته می‌شود که حتی شخصی که یک سال در صنعت کار کرده متوجه می‌شود که هیچ منطقی در آن نیست؛ راه برون‌رفت این است که انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی را به عنوان نهاد و تشکلی که صدای این صنعت را به گوش مسوولین می‌رساند در تصمیمات مشارکت دهیم.