مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: افزایش راندمان، رشد تزایدی متراژ و تعمیرات اساسی دستگاه ها و تجهیزات حفاری مهمترین رویکرد این سازمان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبدالله موسوی روز پنجشنبه (۸ آذرماه) در بازدید از دستگاه حفاری ۹۴ فتح در جمع کارکنان عملیاتی افزود: تلاشگران عرصه صنعت حفاری در این شرکت عزم و اراده غالب برای ایجاد تحول در روند فعالیت های عملیاتی، فنی، تخصصی و پشتیبانی را برای پیشبرد اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت دارند .

وی با اشاره به توانمندی های شرکت از نظر تخصص و تعهد نیروهای انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان، برخورداری از دانش فنی و بهره گیری از ۷۳ دکل خشکی و دریایی، اظهار کرد: با وجود این بنیه می توان اذعان داشت که این شرکت می تواند علاوه بر تقویت جایگاه خود در داخل، در بعد منطقه ای نیز در زمینه صدور خدمات در بخش های عملیات حفاری و خدمات یکپارچه فنی و مهندسی نقش برجسته ای در حوزه کشور های خلیج فارس در تعامل با شرکت های بزرگ خارجی داشته باشد .

موسوی از عنصر مهندسی، رعایت استانداردها و کنترل و نظارت به عنوان شاخص های اصلی راهبری یاد کرد و گفت: کارهای اجرایی باید بر مبنای اصول مهندسی و براساس پروتکل الزامات کار با تایید HSE و بازرسی انجام شود تا برآیند آن در روند افزایش راندمان در بخش های مختلف تاثیر گذار و ملموس تلقی گردد .

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران بهبود مستمر و استمرار بهبود را در ارایه خدمات و برنامه های پیش رو مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران و مسئولان شرکت در رده های مختلف باید تلاش خود را در جهت فرهنگ سازی، بالا بردن سطح آموزش ها و روز آمدی علوم تخصصی و به روز کردن تجهیزات و ابزار آلات معطوف نمایند و در این راستا همکاری با مراکز علمی و پژوهشی، شرکت های دانش بنیان و استفاده از تجربیات و پیشنهادات همکاران اثرگذار خواهد بود .

وی دیگر بار اهتمام به الزامات و ضوابط تبیین شده صنعت نفت در موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) را یاد آور و خاطرنشان کرد: بروز حوادث با توجه به ریسک بالای کار در صنعت حفاری اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت دستورالعمل ها، دقت و بکار گیری قوانین تعریف شده دستوری در بخش های عملیاتی، اجرایی، فنی، درون چاهی و جابجایی تجهیزات در به صفر رساندن حوادث و یا کاهش ضریب آن و پیشگیری از وقوع حادثه بسیار با اهمیت است .

موسوی با اشاره به عمر دستگاه ها و تجهیزات و کار مستمر دکل ها گفت: به جهت جلوگیری از وقفه های احتمالی ناشی از اشکالات و معایب فنی و عملیاتی، توجه بیش از پیش به تعمیرات اساسی و دوره ای (اورهال) دستگاه های حفاری و تجهیزات خدمات فنی باید در ردیف اهم سرفصل کارها قرار گیرد تا شرکت بتواند سهم خود را در بازار کار داخلی ارتقاء بخشد و در ورود به بازارهای خارجی استانداردهای لازم را در اختیار داشته باشد .

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب بازنگری در ساختار سازمانی با هدف چابک سازی سازمان و استفاده بهینه از داشته ها و برگزاری دوره های آموزشی برای تمامی کارکنان بر حسب تعاریف شغلی و رشته های تخصصی را مهم توصیف کرد و افزود: باید از کارها و تصمیمات احساسی اجتناب و کار بر مبنای اصول مهندسی پیگیری شود .

وی توجه به نیروی انسانی، تامین نیازها، رضایتمندی کارکنان و تلاش در جهت ارایه خدمات بهتر رفاهی، فرهنگی و ورزشی همسو با ایجاد زمینه های انگیزشی را در جهت افزایش بهره وری و شتاب بخشی در فرآیند کارها و ارایه کار کیفی، موثر قلمداد کرد .

در بازدید از دستگاه حفاری سنگین ۹۴ فتح در موقعیت منطقه صنعتی اهواز (کریت کمپ) که مدیران عملیات حفاری خشکی یک، سه ، چهار و دریا، روسای مناطق و شماری از مسئولان بخش های ستادی و کارکنان دستگاه حضور داشتند، حمید رضا خوشایند قائم مقام مدیرعامل و محمد آل خمیس سرپرست معاونت مدیرعامل در عملیات حفاری گزارشی از حوزه عملیات شرکت ارایه دادند .

همچنین علی میرزاده رئیس دستگاه ۹۴ فتح در گزارشی گفت: این دستگاه که از شمار جدیدترین دکل های حفاری ملکی شرکت است هم اکنون در حال حفر یک حلقه چاه توسعه ای در مخزن آسماری میدان نفتی اهواز می باشد .