مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه این شرکت ۷۳ دستگاه حفاری شامل ۷۰ دکل خشکی و سه دکل دریایی ملکی دارد، گفت: چینش این دستگاه ها هر ساله بر اساس برنامه تولید که از سوی شرکت ملی نفت ایران تبیین و ابلاغ می شود، شکل می گیرد .

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهندس سید عبدالله موسوی روز شنبه (سوم آذرماه) در نشست خبری که با حضور نمایندگان رسانه های جمعی در دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری برگزار شد، افزود: این شرکت ظرفیت بالایی برای ارایه عملیات حفاری و خدمات جانبی در کشور و خارج از کشور دارد و هم اکنون بخش عمده نیازهای صنعت نفت در این زمینه توسط ملی حفاری تامین و ارایه می گردد .

وی در پیوند با این مطلب به برنامه های توسعه ای شرکت در جهت حضور در بازارهای بین المللی اشاره و اظهار کرد: در زمان حاضر در این ارتباط بازاریابی مشترک در داخل و خارج کشور در جریان است و در آینده خبرهای خوبی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد .

موسوی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران از ردیف های بودجه دولت استفاده نمی کند، گفت: این شرکت هزینه های جاری خود در ارتباط با حقوق و دستمزد و تهیه و نگهداشت تجهیزات را از محل کارکرد خود تامین می نماید و لذا باید با کار و تلاش مضاعف و گسترش فعالیت ها از داشته های خود استفاده به عمل آورد .

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت ملی حفاری ایران افزود: این شرکت همسو با ارایه خدمات در سطح مناطق عملیاتی خشکی و دریایی، برنامه تعمیرات اساسی (اورهال) و روز آمد سازی دستگاه ها و تجهیزات را در دستور کار خود دارد و با توجه به برخورداری از نیروهای مجرب و کار آزموده در چارچوب مقررات صنعت نفت، توسعه فعالیت های برون مرزی خود را در گام نخست در کشورهای نفتخیز حوزه خلیج فارس هدفگذاری کرده است .

وی در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان توضیح داد: این رویداد صنعتی اقتصادی فرصت ارزنده ای ایجاد می کند تا شرکت های سازنده، صنعتگران و پیمانکاران در فضایی صمیمی با شرکت های متقاضی دریافت خدمات به تعامل و تبادل تجربیات پرداخته و راه های بسط همکاری را بررسی نمایند .

موسوی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران تامین نیازهای خود از محل تولیدات ساخت داخل را در اولویت کار دارد و حمایت از سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات و شرکت های دانش بنیان در سراسر کشور و بویژه استان خوزستان را برای خود وظیفه و تکلیف می داند .

مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران همچنین در پاسخ به این سوال که تحریم های ظالمانه استکبار چه تاثیری در صنعت حفاری خواهد داشت، گفت: کشور ما در ۴۰ سال گذشته همواره از سوی استکبار جهانی در محدودیت قرار داشته و این محدودیت ها هرگز نتوانسته روند توسعه در کشور را دچار وقفه کند زیرا ما با خود باوری توانستیم تهدیدها را به فرصت تبدیل و در جهت تامین نیازها و خودکفایی تلاش نماییم .