در سومین روز دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان، تفاهمنامه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین شرکت ملی حفاری ایران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز به امضا رسید .

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران این تفاهمنامه به منظور گسترش همکاری ها با هدف رفع نیازهای موجود در صنعت حفاری با حضور مهندس سید عبدالله موسوی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران و دکتر فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز امضا و مبادله شد .

بومی سازی و انتقال فناورهای نوین، بهره گیری بهینه از ظرفیت های دانشگاه در راستای اولویت های پژوهشی شرکت، تعریف و اجرای پروژه های صنعتی و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مورد نیاز، همکاری در راه اندازی و توسعه رشته و گرایش های مورد نیاز طرفین از محورهای این تفاهمنامه است .

همچنین از دیگر محورهای این سند همکاری می توان به بهره گیری متقابل از اعضا هیأت علمی و پرسنل شرکت در امور آموزشی و پژوهشی، تسهیل در بهره گیری متقابل از امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و بهره گیری از خدمات فنی و آزمایشگاهی اشاره داشت .

در آیین امضای این تفاهمنامه مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران همکاری میان این شرکت و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: در راستای این همکاری ها باید سه محور علمی، اجرایی و درک متقابل مورد اهتمام ویژه قرار گیرد .

مهندس سید عبدالله موسوی افزود: به طور یقین هم افزایی و همکاری های فیمابین میان این شرکت و مراکز آموزش عالی زمینه رشد و شکوفایی این صنعت تکنولوژی محور را بیش از پیش فراهم می سازد .