مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: با استقبال بخش خصوصی و تامین سرمایه لازم، مشعل های تاسیسات این شرکت تا دو سال خاموش می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس سعید کوتی روز پنجشنبه اول آذرماه ۱۳۹۷ در نشست تخصصی بررسی طرح های جمع آوری گازهای همراه در نمایشگاه نفت و حفاری خوزستان گفت: جمع آوری گازهای همراه نفت یکی از دغدغه های مناطق نفت خیز جنوب و در سطح کلان وزارت نفت است و بدون استثنا برای جمع آوری تمامی گازهای همراه برنامه ریزی مدونی انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس هم اکنون ۹۰ درصد گازهای همراه نفت جمع آوری می شود و برای باقیمانده گازها برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است.

مهندس کوتی ادامه داد: بهسوزی فلرهایی که در مجاورت مناطق مسکونی وجود دارند از جمله پروژه های کوتاه مدت است که هم اکنون در برخی از مناطق مانند واحد بهره برداری بنگستان ۳ اهواز به نتیجه رسیده است. بهسوزی گازهای فلر اهواز ۲ نیز از پیشرفت بالای ۸۰ درصد برخوردار است که به زودی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری گازهای همراه با توان بخش خصوصی نیز در دستور کار است، اظهار داشت: از این میان می توان به اجرای پروژه واحدهای بهره برداری مارون ۳ و ۶ و منصوری اشاره کرد که هم اکنون مراحل اجرایی آن از سوی بخش خصوصی در حال انجام است و تمام هزینه های اجرایی این پروژه نیز بر عهده بخش خصوصی است.

راه اندازی طرح جمع آوری گازهای همراه مارون ۳ در ماه آینده

مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: پروژه جمع آوری گازهای همراه مارون ۳ هم اکنون از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد برخوردار است که پیش بینی می شود در ماه آینده راه اندازی شود.

وی از استقبال خوب بخش خصوصی در زمینه اجرایی پروژه های جمع آوری گازهای همراه نفت خبر داد و افزود: در این زمینه تمام مناقصات برگزار و برنده ها اعلام شده اند و برخی واحدها در حال احداث و برخی در مرحله کارهای مقدماتی اداری است.

مهندس کوتی یادآور شد: گازهای همراه جمع آوری شده به عنوان خوراک کارخانه های گاز و گاز مایع مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجا به شرکت ملی گاز ایران تحویل می شود.