در دومین روز کاری دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری – خوزستان، ۱۲ عنوان کتاب های فنی و تخصصی کاربردی در صنعت حفاری که توسط متخصصان و کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران به رشته تحریر در آمده است با حضور مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در آیین رونمایی که از این کتاب ها تعدادی از مولفین، جمعی از متخصصان و کارشناسان صنعت نفت و حفاری و نمایندگان رسانه های جمعی حضور داشتند .

در این آیین اعلام شد ۹ عنوان از کتاب ها تالیف و سه عنوان ترجمه است که بیشتر آنها قابل تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی زیر مجموعه صنعت نفت و حفاری می باشند .

در این مراسم مهندس سید عبدالله موسوی از تلاش های کارکنان این شرکت در کسب علم و دانش و توفیق در تهیه و انتشار کتاب های تخصصی و مستند سازی تجربیات گرانسنگ در عرصه کار در صنعت راهبردی حفاری تقدیر کرد .

این کتاب ها شامل: « سیال حفاری کاربردی» و «سیالات حفاری زمین گرمایی» مولف احمد بهرامی عیسی آبادی، « مهندسی سیال حفاری و تنش های درون چاهی حین حفاری» و « شیمی آزمایشگاهی و سیالات حفاری» محقق و نویسنده امید علی ممبینی گوداژدر، « مدیریت دانش و مهارت های کارکنان» مولف بهرام قاسمی قاسم وند، «ایمنی و آتش نشانی شغل نیست: عشق و ایثار است» مولف احمد جهانفر، «شبیه سازی جدا کننده سه فازی با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی» نویسنده بنت الهدی احمدی و «۱۰۰ نکته کلیدی برای کارکنان دستگاه حفاری» مولف سید مرتضی سادات نوریه می باشند .

همچنین « رفتار فازی هیدروکربورها»، مترجم سید مرتضی سادات نوریه، « راهنما و دستورالعمل زمین شناسی سرچاهی تالیف دکتر حسین امیری بختیار، مهندس اسماعیل ایزدی و مهندس توفیق هادی زاده»،« سفارشات و کنترل موجودی کالا » مولف علیرضا احمد نژاد و «زمین شناسی فیزیکی ترجمه پروفسور بهمن سلیمانی و حدیت وفایی» عناوین دیگر کتاب های ارایه شده در غرفه شرکت ملی حفاری ایران در این نمایشگاه است .

دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری – خوزستان روز پنجشنبه (اول آذرماه) با حضور ۲۲۰ شرکت سازنده، تولید کننده و تامین کننده قطعات، تجهیزات و کالای ساخت داخل در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان خوزستان در اهواز گشایش یافت و تا روز یکشنبه (چهارم آذرماه) همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ برای بازدید عموم دایر است .