ورزش محلات پایه گذار اصلی ورزش قهرمانی در بیشتر رشته ها می باشد. رشته هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال و غیره رشته هایی هستند که درآن افراد اساس کار خود را از محلات آغاز کرده سپس مرحله به مرحله به مدارج بالاتر رسیده و توانسته اند خود را در حد قهرمانی و حرفه […]

 ورزش محلات پایه گذار اصلی ورزش قهرمانی در بیشتر رشته ها می باشد. رشته هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، فوتسال و غیره رشته هایی هستند که درآن افراد اساس کار خود را از محلات آغاز کرده سپس مرحله به مرحله به مدارج بالاتر رسیده و توانسته اند خود را در حد قهرمانی و حرفه ای معرفی کنند. ورزش محلات باعث آشکار شدن استعدادهای پنهان و کشف نشده محلات و جلوگیری از محرومیت جوانان و قشر ضعیف محلات بوده است. متاسفانه در ورزش محلات استعدادهای زیادی وجود دارد که به دلیل نابسامانی های مدیریتی از بین می رود. در حالی که در دنیای کنونی، قهرمانان ورزشی نمایندگان یک ملت هستند.

خمیسی مربی باشگاه فرهنگی ورزشی کارون اهوازدر گفتگو با خبرنگار ما گفت :دراین باشگاه آموزش پایه به نونهالان اهوازی ردی سنی ۶تا۱۳ساله داده میشود. که درسال گذشته ۲بازیکان را دراین باشگاه آموزش وبه تیم های پایه خوزستان ازجمله تیم فوتبال فولادخوزستان دادیم.

خمیسی ادامه می‌دهد: “در حال حاضر من شاگردانی دارم که آن‌ها را “نیمار و مسی” صدا می‌کنم، چرا که تکنیکی هم‌چون این بازیکنان معروف دارند. بازیکنان ما از خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت هستند که ما با کشاندن آن‌ها به زمین‌های فوتبال و البته علاقه بسیار خودشان به فوتبال، یک تفریح سالم برا انها ایجاد کردیم .

خمیسی در خصوص فوتبال محلات می گوید: جوانان فوتبال محلات حداقل انتظارات را از مسؤولان دارند و امیدواریم نسبت به افزایش تیم های فوتبال محلات اقدام شود.

خمیسی در ادامه صحبتهای خود می افزاید: ترویج فوتبال محلات با ارائه امکانات به طور حتم تضمین دهنده آینده و رو به رشد فوتبال استان است و همه مسؤولان باید در راستای تحقق این خواسته ها اقدام نمایند.

خمیسی اظهار می دارد: در ضمن فوتبال محلات می تواند به خوبی برای شناسایی استعدادهای فوتبال و بکارگیری آنها در تیم های باشگاهی باشد. لذا باشگاهها باید ارتباط تنگاتنگی با ورزش محلات داشته و حمایت نماید تا خروجی های ورزش محلات در خدمت باشگاه ها باشد.

خمیسی  افزود: مدارس فوتبال معدن است که باید یک کارشناس خبره پیدا شود که از این معدن نهایت استفاده را ببرد و رگه های این معدن خود جوش است بدون هیچ وابستگی هم می توان در این رشته فعالیت نمود.

وی افزود: “استعداد در خوزستان فراوان است ولی ساختار فوتبال کشور ایراداتی دارد و همین‌ باعث شده است که استعدادهای خوزستانی دیده نشوند و اکنون آن نفراتی که باید در تیم‌ملی داشته باشیم را نداریم.