آئین رونمایی از تمبر نهال کاری بانک مهر اقتصاد خوزستان یکشنبه ۱۵مهرماه با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد

به گزارش کارونی ها :در این مراسم که یکشنبه ۱۵ مهرماه در سالن اجتماعات هتل پارس اهواز برگزار شد، مهندس مسعود حاتم وند رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان با ارائه گزارشی از فعالیت این بانک در زمینه احداث ۱۸۰ هکتار جنگل در استان، گفت: این اقدام مهم در راستای لبیک به فرمایش رهبری در خصوص رفع مشکل ریزگردها در استان خوزستان صورت گرفت.

وی ادامه داد: کاشت نهال و درخت در کانون های فوق بحران استان خوزستان و اشتغال زایی در این منطقه جلوه ای دیگر از خدمت رسانی بانک مهر اقتصاد به مردم خوزستان است.

مهندس حاتم وند با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد خوزستان در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خویش به صورت عملیاتی تلاش دارد تا با کاشت نهال در مناطق فوق بحرانی ریزگردها در استان خوزستان بخشی از مشکل زیست محیطی مردم شریف این خطه از مهین عزیزمان را مرتفع کند، تاکید کرد: خوشبختانه همکاری های خوبی از سوی سپاه استان و اداره کل حفاظت محیط زیست در این زمینه صورت گرفت که جا دارد از این نهاد تقدیر و تشکر کنم. رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان با اشاره به اینکه هزنیه طرح نهال کاری ۱۸۰هکتار از اراضی فوق بحرانی خوزستان بیش از یک میلیارد تومان است، افزود: از این طرح نیز برای ۲۰ نفر از اهالی همان محل اشتغال زایی ایجاد شد.

مهندس مرتضایی عضو هیات مدیره بانک مهر اقتصاد هم در این مراسم با تسلیت شهادت هموطنانمان در حمله تروریستی اهواز گفت: استان خوزستان سرزمینی است که به گردن تمام مردم ایران حق دارد و و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز گفته اند مشکل ریزگردهای با حرف حل نمی شود و باید عمل کرد.

وی افزود : سالانه میلیاردها تومان برای چاپ تقویم و سر رسید پایان سال در کشور هزینه می شود که می‌توان این بودجه را در جای مهمتری نظیر اقدام برای کنترل کانون های ریزگرد در استان خوزستان صرف کرد چرا که این استان و مردم آن برای کشور از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو هیات مدیره بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه شبکه بانکی کشور به عنوان یکی از ابزار مهم اقتصادی در راستای فعالیت هایی که در حوزه پولی و بانکی کشور انجام می دهد، در بحث مسئولیت های اجتماعی هم می تواند نقش مهم و مثمرثمری برای خدمت رسانی به مردم نیز داشته باشد، افزود: همه بانک ها و بسیاری از شرکت ها سالانه میلیاردها تومان هزینه چاپ و انتشار سالنامه و سررسید می کنند.

منصور شیخ الاسلام مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مهر اقتصاد هم در این مراسم با اشاره به تلاش های بانک مهر اقتصاد در راستای کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه، عنوان کرد: در این زمینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال به مردم شریف و زلزله زده استان کرمانشاه کمک شد، همچنین ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه نیز از طرف این بانک جهت احداث واحدهای آسیب دیده اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: بانک مهر اقتصاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، هزینه‌های مربوط به تهیه و چاپ سالنامه نوروزی را صرف جنگل‌کاری در ۱۸۰ هکتار از اراضی استان خوزستان نمود و در همین زمینه در تلاش است تا با نگهداری از نهال های کاشته شده در مناطق کانونی ریز گردها علاوه بر بیابان‌زدایی، احیای محیط‌زیست و مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن کاهش آلودگی هوا، به سهم خود در ارتقاء سطح سلامت و بهبود شرایط زندگی هموطنان عزیزِ جنوب و غرب کشور نقش‌آفرین باشد.

شیخ الاسلام همچنین به اهمیت همکاری سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی خوزستان در اجرای این طرح، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان های مرتبط این طرح با موفقیت پیش رود تا زمینه برای ورود سایر بانک ها و بنگاه های اقتصادی در بحث بیابان زدایی فراهم شود.

مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک مهر اقتصاد در پایان با تقدیر ویژه از مدیران و کارکنان بانک مهر اقتصاد خوزستان، گفت: رئیس و کارکنان اداره امور شعب استان خوزستان علیرغم مشغله های فراوان کاری به صورت مستمر و روزانه با حضور در منطقه نهال کاری شده و سرکشی از نهال های غرس شده ضمن نظارت بر عملیات آبرسانی و آسیب شناسی از موانع و مشکلات پیرامون این حوزه توانسته اند با عشق و علاقه و کار جهادی، منطقه درختکاری شده را حفظ و حراست کنند.