[ad_1] مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز با اشاره به آثار و برکات قیام امام حسین(ع)، گفت: روحیه شهادت‌طلبی و قیام در برابر ظلم و ظالم از مکتب امام حسین(ع) به وجود آمده است. شوکت عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به دلیل قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: وقتی از اباعبدالله الحسین(ع) […]

[ad_1]

مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز با اشاره به آثار و برکات قیام امام حسین(ع)، گفت: روحیه شهادت‌طلبی و قیام در برابر ظلم و ظالم از مکتب امام حسین(ع) به وجود آمده است.

شوکت عظیمی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، با اشاره به دلیل قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: وقتی از اباعبدالله الحسین(ع) سوال کردند که چرا با یزید بیعت نمی‌کنند؟ در پاسخ فرمود بیعت با یزید به منزله خداحافظی با اسلام است.

وی افزود: وقتی امام حسین(ع) از مدینه خارج شدند، از ایشان پرسیدند که قیام شما برای چیست و ایشان در پاسخ فرمودند که هدف من از خروج از مدینه و قیام ایجاد فاسد یا شر نیست و یا خیال مقام یا معروف شدن ندارم، بلکه هدف من از خروج از مدینه، قیام در مقابل حاکمیت و اصلاح امت جدم است.

مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز ادامه داد: از کلمه اصلاح مشخص است که آن جامعه بیمار بوده است. زمانی که جامعه از معنویت فاصله می‌گیرد، بیمار می‌شود. معنویت زمانی وجود دارد که قانون الهی در جامعه حاکم باشد و مردم به دستورات خداوند عمل کنند.

عظیمی بیان کرد: وقتی خدا در زندگی مردم نباشد و کسی به قانون خداوند عمل نکند، جامعه بیمار می‌شود. مثل اینکه از ربا به عنوان معامله نام می‌برند.

وی گفت: وقتی ارتباط با ولایت نباشد، مردم از دین فاصله می‌گیرند و زمانی که حاکمی فاسد باشد، مردم به دین ملوک‌شان عمل می‌کنند. بنابراین امام حسین(ع) یکی از اهداف قیامش را امر به معروف و نهی از منکر بیان کرده است و مشخص است که معروفات در آن زمان کمرنگ شده بود.

مدرس حوزه علمیه خواهران اهواز با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع)، چهره پلید یزیدیان را آشکار کرد، گفت: پیام‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) موجب روشنگری امت اسلام شد.

عظیمی عنوان کرد: آثار و برکات قیام امام حسین(ع) در جامعه کنونی اسلام نیز آشکار است. روحیه شهادت‌طلبی و قیام در برابر ظلم و ظالم از مکتب امام حسین(ع) به وجود آمده است.

وی افزود: هر ساله به ماه محرم و صفر اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود تا روحیه شهادت‌طلبی، مخالفت و قیام در برابر ظلم و آشکار کردن آن محقق شود.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع: ایسنا