جمشید انصاری: خوزستان نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی و سرمایه‌گذاری در سطح ملی دارد بنابراین این استان نیازمند یک نگاه فرا استانی است.

به گزارش کارونی ها، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه شورای اداری خوزستان بیان داشت: گزارش های خوبی از برنامه ها و اقدامات استان ارائه شد و با ابلاغ مرحله دوم اصلاحات نظام اداری، برنامه های بهتری هم پیش رو خواهیم داشت.

انصاری افزود: میزان رشد اقتصادی کشور در سال ۹۵ بر اساس آمار بانک مرکزی ۸  درصد و سال گذشته نیز ۶ درصد اعلام شده است که با اعلام این آمار اشتغالزایی یک میلیون در سال برای ایران امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: در سال 96 نیز  790 هزار فرصت شغلی جدید با رشد بالای پنج درصدی را تجربه کردیم.
همچنین دولت در تلاش است تا با همکاری مجلس لایحه دو فوریتی اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق ذخیره ارزی برای اشتغالزایی در حوزه مشاغل روستایی را  تامین و  حدود 900 هزار شغل را در کشور ایجاد شود.
انصاری در خصوص مساله مهاجرت نیروها از استان خوزستان تاکید کرد: در این زمینه باید منتظر پیشنهادات استان باشیم، چون این مساله ای است که استان از جزییات مشکلات اطلاع بیشتری دارد.
همچنین در این زمینه با جلساتی که برگزار می کنیم، به جمع بندی هایی می رسیم که به ماندگاری نیروی انسانی دولتی و بخش خصوصی در استان کمک شود.
وی اضافه کرد: دولت متناسب با خروجی نیروی انسانی، برنامه استخدام تنظیم می کند و چون دولت مانند یک واحد تولیدی نیست که خط تولید خود را اضافه کند که نیازمند افراد جدید باشد، متناسب با خروجی نیروی انسانی، برای جایگزینی آن ها استخدام انجام می دهد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: خوزستان نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی و سرمایه‌گذاری در سطح ملی دارد  بنابراین این استان نیازمند یک نگاه فرا استانی است.
انصاری با بیان اینکه نظام اداری فراتر از قوه مجریه است و همه قوا و ارکان کشور به نحوی جزو نظام اداری و اجرایی کشور هستند گفت: مدیران اجرایی درخوزستان وظیفه دارند که به بهترین نحو ممکن به وظایف خود عمل کنند.
وی تأمین حقوق شهروندی را یکی از اصلی ترین وظایف مدیران دانست و گفت: نباید شهروندان در نظام اداری در پیچ و خم‌های بروکراسی اداری گرفتار شوند چون این مسائل مبنای فساد اداری است.

  • منبع خبر : شوشان